Windows 7: voivatko päivitykset aiheuttaa näytön hämärtymistä?

Pöytäkoneellani on Windows 7 (family premium); kone nelisen vuotta vanha ja tilattu erityiskaupasta (koottu komponenteista, ilman erityistä merkkiä). Aina silloin tälllöin näyttö alkaa muuttua epäselväksi niin, että kirjaimet ja kuvakkeet heittävät "varjon" vasemmalta oikealle. Seurauksena se, että kaikki ruudulla näkyvä on ikäänkuin tuplana; kaikella on haalea "häntä" oikean suunnassa. Tämä tapahtuu havaintojeni mukaan joidenkin W7 päivitysten jälkeen.
    Aikaisemmin olen onnistunut korjaamaan tilanteen järjestelmänpalautuksella, mutta nyt W7 ei suostu tekemään sitä. Näytönohjaimen viasta sinänsä ei voi olla kyse koska vika ilmestyy päivitysten jälkeen. Näyttöpäätteen kontrastin tai järjestelmän pixelimäärän muuttaminen ei korjaa tilannetta. Hämärtyminen näkyy ruudulla myös dos-tilassa ennenkuin W7 käynnistyy.
    Voinko tehdä jotakin softan suhteen? Vai voiko näytönohjaimessa (driver) olla jotakin yhteensopimatonta päivitysten kanssa? En ole asiantuntija vaan täysi maallikko enkä osaisi tehdä monimutkaisia korjaustoimenpiteitä. Kiitos mistä tahansa vinkistä!!
    Kyllä itse vaan laittaisin tuon ihan rautavian piikkiin. Kuten itsekin kirjoitit, niin vika voi näkyä _ennen_ Windowsin lataamista. Veikkaisin että luulet vian johtuvan päivityksistä vain sen takia, että kone on ehkä hitusen lämpimämpi kuin yleensä päivitysten jälkeen.

Eli veikkaisin seuraavista kahdesta toisen olevan syyllinen. Kone on yksinkertaisesti pölyinen, eli kuoret auki vähän paineilmaa sinne. Olen itse törmännyt törmännyt tuollaiseen ongelmaan myös huonolla VGA-kaapelilla, eli kannattaa kokeilla vähän nitkutella sitä sitä kokomatkaltaan ja katsoa onko eroa.

Sitten tietysti jää myös mahdollisesti elinkaarenlopussa oleva näyttö jäljelle. Pystytkö kokeileen toista näyttöä?
    Originally posted by qwerty83:
    Kyllä itse vaan laittaisin tuon ihan rautavian piikkiin. Kuten itsekin kirjoitit, niin vika voi näkyä _ennen_ Windowsin lataamista. Veikkaisin että luulet vian johtuvan päivityksistä vain sen takia, että kone on ehkä hitusen lämpimämpi kuin yleensä päivitysten jälkeen.

Eli veikkaisin seuraavista kahdesta toisen olevan syyllinen. Kone on yksinkertaisesti pölyinen, eli kuoret auki vähän paineilmaa sinne. Olen itse törmännyt törmännyt tuollaiseen ongelmaan myös huonolla VGA-kaapelilla, eli kannattaa kokeilla vähän nitkutella sitä sitä kokomatkaltaan ja katsoa onko eroa.

Sitten tietysti jää myös mahdollisesti elinkaarenlopussa oleva näyttö jäljelle. Pystytkö kokeileen toista näyttöä?
    Kiitos! Yritän näitä. Pölystä voi olla kyse. Ei ole toista näyttöä mutta voin kokeilla näyttöpäätettä kannettavan kanssa eli sulkea pois vanhentuneen monitorin mahdollisuuden -- tai sitten ei (näyttöpääte Sams..etc SyncMaster on jo 7 v. vanha). Palaan asiaan. Kiitos vielä1
    Tuolla on varmasti helpoin aloittaa. Jos vika on näytössä, niin sekin voi ilmaantua vasta hetken käytön jälkeen.
    Originally posted by qwerty83:
    Tuolla on varmasti helpoin aloittaa. Jos vika on näytössä, niin sekin voi ilmaantua vasta hetken käytön jälkeen.
    ongelma ratkaistu: vika VGA-kaapelissa, vaihdoin uuteen. anteeksi että tämä meni näin raudan puolelle vaikka olin laittanut kysymyksen ohjelmistoryhmään. Kiitos kuitenkin erittäin paljon!
    Eipä tuo mitään haittaa. Aina ei ole ihan selvää tai voi yllättää missä vika oikeasti on. Eiköhän ketjun joku moderaattori siirrä oikeaan paikkaan jos katsovat tarpeelliseksi.

Btw hyvä homma, että vika oli noin yksinkertainen ja halvimmasta mahdollisesta päästä. Oireet kuulosti etäisesti tutulta ja mitäpä sitä tietoa pihtaileen :)
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.