Eri valmistajien muistien yhteensopivuus

Käyvätkö eri muistivalmistajien muistit keskenään miten hyvin yhteen? Eli jos minulla on valmiiksi kaksi Kingstonin muistikampaa (linkki) asennettuna ja haluan laajentaa keskusmuistin määrää, voinko käyttää huoletta esim. Corsairin vastaavia (linkki)?
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13. huhtikuu, 2011 @ 10:38
    Joo voit lisätä muunkin valmistajan muistia kunhan kellotaajuus on sama, joka näyttäisi olevan noissa. Ja tietty emossa pitää olla rittävästi paikkoja, minkä varmaan tiedät.

Mut jos et oo vielä sitä corsairia hommannu niin kannattaa harkita, että silti ostaisit sitä kingstonia kun taitaa olla halvempaa. Tossa suomalaisen luotettavan verkkokaupan linkki:

http://www.multitronic.fi/?prod=KHX1600C9D3B1K2%2F4GX

Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.
    Originally posted by KalikoJak:
    Joo voit lisätä muunkin valmistajan muistia kunhan kellotaajuus on sama, joka näyttäisi olevan noissa. Ja tietty emossa pitää olla rittävästi paikkoja, minkä varmaan tiedät.

Mut jos et oo vielä sitä corsairia hommannu niin kannattaa harkita, että silti ostaisit sitä kingstonia kun taitaa olla halvempaa. Tossa suomalaisen luotettavan verkkokaupan linkki:

http://www.multitronic.fi/?prod=KHX1600C9D3B1K2%2F4GX
    Eikös tuolla CAS-viiveellä sitten ole merkitystä? Näissä minun muistikammoissa CL8.
    Ei sillä CAS-viiveellä pitäis olla merkitystä ku lisäät muistia. Sehän on vaan viivettä mitä menee tiedon välitykseen ja pienempi aina parempi. Jos on eri latenssilla (eri CAS-viive) niin muistaakseni menee molemmat sillä hitaamman tahdilla.

Jos vertaa CL9 vs. CL8 niin ero on varmaa jotain prosentin luokkaa kun miettii koneen suorituskykyä. En tiedä siis tarkasti mutta noin suunniilleen. Jos löydät CL8 latenssilla pari euroa kalliimman muistin niin kannattaa ostaa, mutta tuskin kukaan huomaa eroa. Jos tärkein kriteeri on hinta niin katso vaan että taajuudet täsmää ja jäähdytys muistissa on kans kiva. :D

Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.
    Jopa saman mallin muistit samalta valmistajata voivat olla yhteensopimattomia. Itselle kävi näin kingstonin muistien kanssa. Piirisarjat olivat eri valmistajien ja kaksi jouduin vaihtamaan. Eli onnen kauppaa. Suosittelen käyttämään ilmaista memtest ohjelmaa.
    Joo... itse olen huomannut, että itse emolevyllä on iso vaikutus...
    Esim. 1 :
    -Asus P5K : Voi heittää melkein mitä vaan kampoja sisään ja aina toimii..! Kunhan on vähintään 533MHz kammat... Muuten voi sekoittaa mielin määrin...!
    Esim 2 :
    -Asus P5LD2-SE : Saatanan tarkka!!! Jokaisen 4:n kamman pitää olla ulkonäköä myöden identtiset!!! Jos yksikin kampa on edes värisävyltään poikkeava, joko kone ei boottaa lainkaan, tai sitten se ei löydä kampaa ollenkaan. Tosi on.

Nyrkkisääntö: Jos emolevy tukee/vaatii esim. 400HZ ja ylöspäin, kammassa pitää olla vähintäin tuo 400HZ..! Kaikissa mieluiten samat keskenään.
    Ainakin Asukselta löytyy emolevyn tiedot/vaatimukset, niiden kotisivuilta (paskat sivut käyttää kylläkin)...
    Originally posted by Teddyhead:
    Käyvätkö eri muistivalmistajien muistit keskenään miten hyvin yhteen? Eli jos minulla on valmiiksi kaksi Kingstonin muistikampaa (linkki) asennettuna ja haluan laajentaa keskusmuistin määrää, voinko käyttää huoletta esim. Corsairin vastaavia (linkki)?
    Muistien tulisi olla täysin identtiset. Jos mahdollista, niiden tulisi olla samasta tuotantolinjasta. Olemassa olevat tai uudet muistit voi vaurioitua jos laitat eri merkkisiä vanhojen rinnalle.

Niin se keksi kompuroi.

Tsekkaa Flickr:ni! http://bit.ly/tQU0Iq | Vieraile nettisivuillani: http://bit.ly/xvn8GL
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.