Halpa ja hyvä (heh..) NAS?

Mikäs olisi hyvä 1Gbps LANiin kytkeytyvä NAS-purkki, josta löytyy niin JBOD kuin RAID-tuetkin ja mielellään vähintään 4 kovalevylle paikat?

Myös "voi käyttää yhtäaikaa USB-kovalevynä _ja_ NAS-levynä" -ominaisuus olisi suotavaa, eli laitteen voisi suorakytkeä USBin kautta joihin laitteisiin, joista ei Ethernet-liitäntää löydy, mutta siitä huolimatta härveli olisi LANipiuhalla NAS-käytöss, yhtäaikaa.

Ehdotuksia? Ainoa suht inhimillisen hintainen ratkaisu mihin olen törmännyt, on ollut Buffalon Linkstation Quad, mutta siitäkään ei tunnu saavan mitään "blänkkiversiota", johon voisi iskeä kovalevyt itse tai vaihtoehtoisesti jotain 2TB versiota, jossa olisi käytetty vain osa HDD-paikoista. Tuntuu nuo mukanatulevien kovalevyjen hinnat olevan aika suolaiset...
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27. helmikuu, 2011 @ 20:38

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
    Webmaster
    http://AfterDawn.com/
    QNAPin tuotteet vaikuttavat speksiensä puolesta päteviltä. USB-levyinä ne eivät toimi, eivätkä kauhean halpojakaan ole, mutta ominaisuuksiensa puolesta varsin monipuolisia. Esim. TS-419P+ Turbo NAS, josta löytyy puhtia ihan pieneksi kotiserveriksi saakka.

QNAPin hyvinä puolina voisi mainita ainakin RAID-arrayn online kasvattamisen, jossa toki on omat riskinsä. Kätevä ominaisuus kuitenkin, koska joka tapauksessa levyjen hinnat laskevat ja datan määrä kasvaa ajan myötä.

Jari Ketola
    Administrator
    http://www.AfterDawn.com
    Itse hankin joku aika sitten kanssa tuon Qnap TS-419P:n ja olen ollut oikein tyytyväinen siihen. Plus malli taisi tuoda Atomin ja lisää muistia joten siihen olisi varmaan vielä tyytyväisempi, mutta hyvin tolla munkin vehkeellä pyörittää muutamaa palvelua kotitarpeisiin. Jimm's oli hinnoitellut sen aika reilusti verkkokauppaa halvemmaksi kun viimeksi katsoin.

-Make-
    Synology DS410 (?)
    Buffalon NAS on hyvä.
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.