GTX760 + Phenom 925

Tervehdys! Päivitin pari päivää sitten uskollisen 5770:ani GTX760:iin. Kaikki toimii sinänsä hienosti ja frametkin tuplaantui, mutta rupesi mietityttämään että onko tuo minun Phenom II x4 925 pullonkaulana? Esim skyrimissä prossun käyttö on vain 50-60%, mutta BF3 se pomppiikin jo 90-100%. Olen kellottanut 925:en 2,8Ghz-->3,35Ghz. Kaipaisin muiden mielipiteitä siitä että tekeekö tuolla prossulla mitään GTX760 kanssa vai onko jo ihan ancient kamaa. Ja resoluutiohan on 1440x900,
    Kyllä tuo nyt piisaa hetken jos vain FPS on siedettävää luokkaa mutta kyllä se pullonkaulaksi muodostuu.

Asus M5A97 LE R2.0 | AMD Fx 6300 | Sapphire Radeon HD 7870GhZ edition | CoolerMaster Hyper 212 EVO | GSkill Sniper 8GB 1866MhZ | XFX 550W Pro Core Edition | Seagate Barracuda 1TB | Zalman Z9 Plus
    Riippuu melkoisesti pelistä ja asetuksista, kuten jo itsekkin tuumasit.

Taas itse sanoisin resoluution pullonkaulaavan enemmän. Pienemmällä resoluutiolla grafiikkakortilla on vähemmän piirrettävää, joka muodostaa tätä pullonkaulaa prosessorille, koska koska korkeammat framet aiheuttavat rasistusta siihen suuntaan. Toisin sanoen, kyseinen kokoonpano piirtäisi fullHD:tä hyvin samanluokkaisilla frameilla.

Toinen ovat asetukset, muutkin peleissä olevat asetukset vaikuttavat pääosin pelkkään gafiikkakorttin käyttöön. Joten jos framet ovat riittävällä tasolla, niin rukkaat vain niin paljon silmäkarkkia käytttöön, että grafiikkakortti tulee käytetyksi, niillä kun ei paljoa ole vaikutusta CPU:n rasitukseen.... ;)
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.