Kommentteja tästä rautakasasta :)

Moro!

Olen tässä hommaamassa ensimmäistä konettani (jippii!!), ja haluaisin kuulla mielipiteitänne tästä rautakasasta. Mielestäni osat ovat yhteensopivia keskenään, mutta kertokaa jos olen väärässä :D

Kauppana toimii Systemastore
    Prossu: Amd Fx- 8350
    Emolevy: AsRock AM3+ 970 DDR3 USB3 SATA6 GBE ATX
    Näyttis: Asus R9 280 OC 3GB
    Muisti: Corsair DDR3 1333Mhz 8GB
    Kovalevy: Seagate Barracuda 2TB SATA3
    Kotelo: Zalman Z3 Plus White
    Virtalähde: Corsair VS650 650W
    Prossucooleri: CM Hyper TX3 Evo
    (Linkkejä tuotteisiin en voi laittaa sillä sivu herjaa etten uutena käyttäjänä niin pysty tekemään... PRKL!)

Hommaan tietysti myös muutakin sälää, mutta listalla on nyt ne "tärkeimmät" osat.

PS: Kumpi kannattaa hommata käyttikseksi: Windows 7 vai 8?
    Sorisori, tää tais tulla väärälle palstalle, mutta so what :D
    Originally posted by Muuli7:
    Moro!

Olen tässä hommaamassa ensimmäistä konettani (jippii!!), ja haluaisin kuulla mielipiteitänne tästä rautakasasta. Mielestäni osat ovat yhteensopivia keskenään, mutta kertokaa jos olen väärässä :D

Kauppana toimii Systemastore
    Prossu: Amd Fx- 8350
    Emolevy: AsRock AM3+ 970 DDR3 USB3 SATA6 GBE ATX
    Näyttis: Asus R9 280 OC 3GB
    Muisti: Corsair DDR3 1333Mhz 8GB
    Kovalevy: Seagate Barracuda 2TB SATA3
    Kotelo: Zalman Z3 Plus White
    Virtalähde: Corsair VS650 650W
    Prossucooleri: CM Hyper TX3 Evo
    (Linkkejä tuotteisiin en voi laittaa sillä sivu herjaa etten uutena käyttäjänä niin pysty tekemään... PRKL!)

Hommaan tietysti myös muutakin sälää, mutta listalla on nyt ne "tärkeimmät" osat.

PS: Kumpi kannattaa hommata käyttikseksi: Windows 7 vai 8?
    Kannattaa kertoa, mihin käyttöön masiina tulee. Jos meinaat vain pelailla sillä, niin kannattaa harkita tuon prosessorin vaihtamista vastaavaan i5:een.

Suosittelen edes pienen SSD:n tai hybridilevyn hankkimista. Kone toimii huomattavasti sutjakammin, kun järjestelmän asentaa SSD:lle. Jos rahaa on käyttää, ja haluat sellaisen, jolle mahtuu pelitkin, niin pelien latausajat (loading screenit) puolittuvat tai putoavat kolmasosaan.

Win8.1 on nopeampi. Itselläni on se. Jotkut eivät tykkää sen uusitusta käyttöliittymästä, mutta jos pystyt elämään sen kanssa, niin hanki se. Käynnistävalikko on tekemässä paluun win9:ssä, johon päivittäminen olisi joidenkin huhujen mukaan ilmaista win 8.x:stä. Win7:kaan ei ole huono ja monet käyttävät sitä edelleen, kun vieroksuvat uutta käyttöliittymää. Itse en näe uudessa käyttöliittymässä mitään ongelmia.

Kannattanee myös kysellä jollain hiukan aktiivisemmalla foorumilla. Valitettavasti täällä on ollut melko autiota. Ehkä esim. Afterdawnin foorumilla tulisi enemmän vastauksia? Afterdawnilla pitäisi toimia sama käyttäjätunnus, kun on tämän sisarsivusto.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14. heinäkuu, 2014 @ 8:49

Intel i7-3820 @ 5,1Ghz | HIS HD7950 @ 925Mhz | Kingston 16Gt DDR3 | Samsung 250Gt SSD | Sonera 100/100M
    Ei tuota prossua tarvitse vaihtaa. AMD on paras vaihtoehto, jos vain pelailee koneella. 140 euroa Core i5-tasosesta prosessorista on hyvä hinta, toki se vie enemmän virtaa kuin i5, mutta jos ei se haittaa niin AMD 8-Core on järkevämpi vaihtoehto.

Kannattaa vaihtaa prossu halvempaan FX-8320:n jossa on vain 500MHz vähemmän kellotaajuutta kuin tuossa nykysessä, jonka voit itse kellottaa helposti kun prosessorissa ei ole kerroinlukkoa.

SSD:tä kannattaa harkita. 120GB-malli maksaa alle satasen (osta vaikka Samsung 840, älä osta halvinta Kingston V300:aa) ja se riittää helposti Windows+ohjelmat.
    Kiitos molemmille vastanneille! Lisätutkimusten perusteella mulla menee kyllä koko paketti uusiksi... Taidan kysästä siitä mielipiteitä sitten tuolla Afterdawn-sivulla niinkuin Taeco ehdotteli :)
    Originally posted by Thimon:
    Ei tuota prossua tarvitse vaihtaa. AMD on paras vaihtoehto, jos vain pelailee koneella. 140 euroa Core i5-tasosesta prosessorista on hyvä hinta, toki se vie enemmän virtaa kuin i5, mutta jos ei se haittaa niin AMD 8-Core on järkevämpi vaihtoehto.

Kannattaa vaihtaa prossu halvempaan FX-8320:n jossa on vain 500MHz vähemmän kellotaajuutta kuin tuossa nykysessä, jonka voit itse kellottaa helposti kun prosessorissa ei ole kerroinlukkoa.

SSD:tä kannattaa harkita. 120GB-malli maksaa alle satasen (osta vaikka Samsung 840, älä osta halvinta Kingston V300:aa) ja se riittää helposti Windows+ohjelmat.
    Sanotko tosissasi että kannattaa pelaamiseen nimenomaan hommata amd 8 core kuin esim i5 4670?

i5 4670k | MSi Z87-G43 | 8Gb | Msi GTX770 | SSD + HDD |
    Macbook Pro Retina mid 14 / Macbook Air Mid 12 / iPhone 5s / iPhone 6 /
    Originally posted by keijo123:
    Originally posted by Thimon:

Sanotko tosissasi että kannattaa pelaamiseen nimenomaan hommata amd 8 core kuin esim i5 4670?
    Suorituskyvyssä on enintään marginaalinen ero, mutta hinnassa taas erittäin huomattava ero. Itsellänikin on Intelin i7, mutta juurikin tuo FX-8350 pärjää hienosti i7-3770K:ta vastaan.

Kasasin eräänkin koneen kyseisellä prosessorilla, ja järjstelmä on nimenomaan pelikäytössä eikä ole ollut mitään ongelmia.

Niin se keksi kompuroi.

Tsekkaa Flickr:ni! http://bit.ly/tQU0Iq | Vieraile nettisivuillani: http://bit.ly/xvn8GL
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.