Huvittavaa

  • #1
    Anna palautetta että sivunne on lähinnä huvittavat.
    Siis katsokaa etusivua, jossa on seuraavia päätabeja.

    Microsoft, Apple, Samsung, Windows 8, Windows 8.1, Tabletit, Android, Windows RT, Microsoft Surface RT ja Nvidia.

    En tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Onko tämä hardware sivusto vai joidenkin tuotteiden ja yritysten mainos sivusto?

    Siis päätabit eivät saisi koskaan keskittyä johonkin tiettyyn yritykseen tai tuotteeseen, vaan yleisesti johonkin asiaan. Silloin kuin puhutaan todellisesta hardware sivustosta. Esimerkiksi.

    Tabletit, Näytönohjaimet, Kännykät, Käyttöjärjestelmät jne...

    Millä kukaan uskoo Teidän neutraalisuuteen tai puolueettomuuteen missään jos otatte esille yritysten tuotteita kyseisellä tavalla. Jos taas se johtuu siitä että sivustonne käsittelee pääasiassa vain näitä tuotteita tai yrityksiä, niin se vain korostaa ongelmaa.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24. elokuu, 2013 @ 13:24
  • #2
    Originally posted by Lumikki:
    Anna palautetta että sivunne on lähinnä huvittavat.
    Siis katsokaa etusivua, jossa on seuraavia päätabeja.

    Microsoft, Apple, Samsung, Windows 8, Windows 8.1, Tabletit, Android, Windows RT, Microsoft Surface RT ja Nvidia.

    En tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Onko tämä hardware sivusto vai joidenkin tuotteiden ja yritysten mainos sivusto?

    Siis päätabit eivät saisi koskaan keskittyä johonkin tiettyyn yritykseen tai tuotteeseen, vaan yleisesti johonkin asiaan. Silloin kuin puhutaan todellisesta hardware sivustosta. Esimerkiksi.

    Tabletit, Näytönohjaimet, Kännykät, Käyttöjärjestelmät jne...

    Millä kukaan uskoo Teidän neutraalisuuteen tai puolueettomuuteen missään jos otatte esille yritysten tuotteita kyseisellä tavalla. Jos taas se johtuu siitä että sivustonne käsittelee pääasiassa vain näitä tuotteita tai yrityksiä, niin se vain korostaa ongelmaa.
    Päätäbit muodostuvat dynaamisesti edellisen 7vrk aikana eniten uutisissa käytettyjen tägien pohjalta. Simple as that - todettiin, että dynaaminen, sen hetken uutisotsikoita seuraava valikkorakenne on satakertaa parempi ratkaisu kuin kiinteä valikko, jonka päivittäminen ihan satavarmasti unohtuisi aika ajoin.

    Eli, kun esim. uusi iPad julkaistaan ja siihen liittyvää uutisointia tulee paljon, kyllä, ihan satavarmasti iPad, Apple ja tabletit -valinnat näkyvät päävalikossa, jne.

    Tuo pohjautuu siis algoritmiin ja päivittyy kerran vuorokaudessa. Ja tuon käyttöaste onkin ollut selkeästi kovempi kuin aiemmat, staattisemmat, valikkorakenteet ovat tuoneet mukanaan. Eli valikko heijastelee viimeisen viikon uutisaiheita.

    Sama malli tullaan ottamaan käyttöön myös Puhelinvertailussa, kun se aikanaan uudistetaan.

    Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
    Webmaster
    http://AfterDawn.com/
  • #3
    Se että ne on dynaamisia ei poista ongelmaa eli että sivustonne on keskittynyt vain tiettyihin yrityksiin ja tuotteisiin. Itse asiassa tuo dynaamisuus paljastaa Teidän ongelman.

    Mitä tulee puhelinvertailu puolelle niin se voisi sinne sopia, koska siellä noita tuotemerkkejä on loppujen lopuksi aika vähän.

    Kyllä laitteisto puolella on paljon muutakin kuin nuo muutamat yritykset. Jotenkin jää kuva että olette kyseisten yritysten maksettu markkinoija.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26. elokuu, 2013 @ 7:31
  • #4
    Originally posted by Lumikki:
    Se että ne on dynaamisia ei poista ongelmaa eli että sivustonne on keskittynyt vain tiettyihin yrityksiin ja tuotteisiin. Itse asiassa tuo dynaamisuus paljastaa Teidän ongelman.

    Mitä tulee puhelinvertailu puolelle niin se voisi sinne sopia, koska siellä noita tuotemerkkejä on loppujen lopuksi aika vähän.

    Kyllä laitteisto puolella on paljon muutakin kuin nuo muutamat yritykset. Jotenkin jää kuva että olette kyseisten yritysten maksettu markkinoija.
    Aika lailla normaali rutina lähes kaikille tällä alalla toimiville -- "Miksei firmasta X kirjoiteta?", "Miksi firmasta Y kirjoitetaan niin paljon?", etc.

    Vastaus on yksinkertainen:

    Kirjoitetaan siitä, minkä katsotaan olevan tärkeintä meidän lukijakunnalle. Se, että Applen tabletit jyräävät tablettimarkkinaa satanolla, Windowsin markkinaosuus työpöydällä on edelleen jotain >90% Suomessa ja se, että Steam nyt on isoin PC-puolen pelijakelija tarkoittavat, että jos jotain em. tuotepaletteihin liittyviä muutoksia tulee, niistä kirjoitetaan varmasti enemmän kuin esim. MorphOS:n uudesta versiosta.

    Tosiasiahan on, että mikäli tätä halutaan tehdä muutenkin kuin harrastuksena, uutisilla pitää olla lukijoita. Ja uutisten lukumäärät kertovat selkeästi sen, mikä ihmisiä kiinnostaa. Toisaalta myös uskomme täydelliseen journalismin ja mediamyynnin erottamiseen -- muutaman hassun satasen/tonnin takia jonkun mainoskampanjan yhteydessä olisi ihan järjetöntä pilata yrityksen journalismin mainetta (julkaisemalla esim. lehdistötiedotteet sellaisenaan, uutisina). Sen kun voi menettää vain kerran.

    Meidän mainosmyyntimme on ulkoistettu kolmannelle osapuolelle ja toimittajat tietävät tasan yhtä paljon tulevista ja meneilläolevista kampanjoista kuin lukijatkin -- eli näkevät bannerit sivuilla.

    Omat sidonnaisuuteni olen listannut bio-sivullani, käsittääkseni yhtenä harvoista suomalaisista sisällöntuotantoon jotenkin liittyvänä henkilönä.

    Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
    Webmaster
    http://AfterDawn.com/
  • #5
    Quote:
    Kirjoitetaan siitä, minkä katsotaan olevan tärkeintä meidän lukijakunnalle.

    Sehän se onkin ongelma eli kuka päättää mikä kiinnostaa ja on tärkeää kenellekkin.

    Hardware ei pitäisi olla sitä että kerrotaan "VAIN" mikä takuulla koskee ja on suosiossa lukijoilla. Vaan kerrotaan uutisia ja asioita koko hardware alueelta. Jos koko ajatuksena on yleinen kiinnostus ja tärkeys, niin miten ihmiset edes voisi olla tietoisia tai kiinnostuneita jostain muusta kun sitä ei edes vaivauduta uutisoimaan.

    Joten Te päätitte markkinatietoihin ja yleiseen suosioon perustuen mitä uutisoida. Te siis tarkoituksella annatte ihmisille supistettua uutisointia. Ette edes yritä tuotaa neutraalia monipuolista uutisointia Hardware asioista.

    Annoin tahallani hieman kovaa palautetta, jotta heräisitte siitä trendi ja suosio pohjaisesta mainosmaisesta uutisoinnista ja alkaisitte tehdä hieman monipuolisempaa uutisointia. Jos kaikki uutisoisivat vain 10:n suosituiman yrityksen tuotteista niin miten kukaan koskaan tietäisi mistään muusta mitään.

    Koittakaa nyt edes hieman uutisoida muutakin kuin sitä 10:tä suosituinta tuotetta/yritystä.

    Itse käyn täällä hyvin harvoin, "ehkä joidenkin iloksi", koska täällä on hyvin yksipuolista uutisointia vain tietyistä "suosituista" asioita.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26. elokuu, 2013 @ 10:49
  • #6
    Originally posted by Lumikki:
    Koittakaa nyt edes hieman uutisoida muutakin kuin sitä 10:tä suosituinta tuotetta/yritystä.
    Yritetään, mutta väistämättä se puoli jää vähemmälle huomiolle, johtuen ihan talousrealiteeteista. Se, että Windows 8.1 julkaistaan päivänä X on valitettavasti todennäköisempi uutisaihe kuin esim. Matroxin GPU:n päivittyminen 200MHz nopeammaksi. Johtuen lähinnä siitä, että Matroxilla on Suomessa käyttäjiä ehkä 20kpl ja heistäkin viisi tietää sen, että käyttää Matroxin GPU:ta. ...jne..

    Toki, kun jotain radikaalia/kiinnostavaa uutta tulee, niin niistä uutisoimme aina -- Raspberry Pi:stä ollaan kirjoiteltu paljonkin, Linuxin pelipuolen kehittymisestä samoin, jne.

    Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
    Webmaster
    http://AfterDawn.com/
  • #7
    Mahtaa olla kova pala mennä tajuntaan tuo "sitä saa mitä tilaa" tälle törpölle. Itsekin olen ylläpitänyt uutissivustoa, mutta jäihän se sitten kokonaan kun ei sinne niitä lukijoita tullut.

    Sama juttu varmaan tässä. Minkä takia kirjoittaa uutisia jostain, mikä kiinnostaa valtaosaa lukijoista ehkä 0,4% todennäköisyydellä? Kun huomaa sen, ettei kukaan lue tai kommentoi uutisiin, niin eihän siinä riitä kiinnostus enää niitä kirjoitella.

    Niin se keksi kompuroi.

    Tsekkaa Flickr:ni! http://bit.ly/tQU0Iq | Vieraile nettisivuillani: http://bit.ly/xvn8GL
  • #8
    Miksi asiat pitää aina ottaa joka asiasssa niin mustavalkoisena?

    Tarvitseeko koko uutisointia lytätä, jos uutisointia on paljon vain suositusta aineksesta? Tarvitseeko uutisointi taas toisaalta olla Iltalehdykkä tyyliä, eli vain tykkäykset/klikkaukset/kommentit merkitsevät? Olisiko kultainen keskitie edes joskus mitään?

    OK, en itsekkään ole hirveän kiinnostunut tietämään matroxin-kehityksestä, mutta toisaalta en myöskään näe, miksi pieni monipuolisuuden lisääminen olisi pahitteeksi... Ainahan se teettää työtä kaivaa juttuja jostain, mutta eikö se ole nimenomaan sitä hyvää journalismia?

    Ja ei kannata antaa klikkausten vähyyden masentaa, jos juttu on kirjoitettu oikein, ei tarvitse edes klikata, kaikki tarpeellinen lukee jo pääsivulla. Kuka kaipaa tekniikkauutisissa iltalehtiuutisointia ja klikkihuorausta tyyliin: "MATROXIN UUTUUS!!! Katso kuvat!!!!". EI kukaan. Katsokaa myös pääsivun käviämääriä, ne ovat niitä jotka merkitsevät enemmän....
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18. syyskuu, 2013 @ 16:29
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.