kannattaako win8

kannattaako win8 läppärin ostaminen vai etsinkö jostain win7 koneen. kertokaa omia kokemuuksia windows 8 käyttiksestä. onko 8 napakymppi vai täys p*ska?
    Siis eihän tässä loppujen lopuksi ole edes kovin paljoa eroa seiskaan. Itse ainankin olen tottunut tähän. Ainoa ero ns. "työpöytä" käytössä on, että ei ole sitä tuttua ja turvallista windows näppäintä. Kuitenkin jos ostat win8 läppärin, niin suosittelen lämpimästi formatointia ja win7 asentamista.
    Itse pidän kasia parempana kuin seiskaa. HTPC:ssä ilmahiirellä tai touchpad näppäimistöllä käytettävyys Netflixin yms. kanssa on paljon mukavampaa kuin perustyöpöydällä. Tosin oikein aktiivisessa työpöytäkäytössä mieluummin asennan Classicshell ohjelman, jolla saa palautettua perinteisen työpöydän ja starttinapin, mutta halutessaan pääsee myös ModernUI:n sovelluksiin käsiksi olikos nyt shift+win näppäimellä.

Eli sen avulla pääsee täysin samaan seiskakokemukseen, mutta saa myös win8:n paremmat varmuuskopiointi mahdollisuudet yms. pienet parannukset.

Mitään järkevää syytä kasia ei ole vältellä. Puhumattakaan että sen korvaisi uudessa koneessa seiskalla.
    Originally posted by migzu12:
    kannattaako win8 läppärin ostaminen vai etsinkö jostain win7 koneen. kertokaa omia kokemuuksia windows 8 käyttiksestä. onko 8 napakymppi vai täys p*ska?
    Välttäisin tätä pakkosyötettyä ylimainostettua win8 ainakin vielä yli vuoden ohjelmat eivä kaikki toimi kaikki vanhat laitteen voit heittää pois ei löydy ajureita tää on mun mielestä pahempi floppi kuin vista
    Itsekin olen uutta konetta kasaamassa (ei siis läppäri) ja johtuen vanhoista laitteista (skanneri yms) joille ei ole 8-ajureita olen ajatellut vielä pysyä seiskassa. Eli olisin valmis tähän ohjeeseen "suosittelen lämpimästi formatointia ja win7 asentamista" mutta mistäs sais ostettua laillisen kopion 7:n lisenssistä kun eläköityvä vanha kone on XP?
    Netissä näkemäni 25$ tarjoukset tuskin on oikeita/rehellisiä joten mistä hankkia?
    Kannatta, paljon nopeampi ja tyylikkäänpi kuin win7, paljon nopeammin löytää metron avulla haluamansa kuin käynnistä valikolla, itseasiassa en win7 aikaa melkeinpä ikinä tuota käynnistä valikkoa ees tarvinnut. eli on kyllä älyttömän hyvä päivitys tuo win8, ja kyllä win8 tukee iha kaikkia samoja ajureita kuin win7, jotkut ei vaan osaa.

NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.
    Originally posted by olliboi:
    Kannatta, paljon nopeampi ja tyylikkäänpi kuin win7, paljon nopeammin löytää metron avulla haluamansa kuin käynnistä valikolla, itseasiassa en win7 aikaa melkeinpä ikinä tuota käynnistä valikkoa ees tarvinnut. eli on kyllä älyttömän hyvä päivitys tuo win8, ja kyllä win8 tukee iha kaikkia samoja ajureita kuin win7, jotkut ei vaan osaa.
    Kyllä asia on niin kuin sanoin ei ole pelkästään yksi laite jonka ajuria win 8 ei suostu edes asentamaan tulee tyly ilmoitus tämä laite EI toimi tässä koneessa ja vaihto ehtona on vain sulje, Tämä käyttisten yhteensovittamis ohjelmisto on suuri VITSI se tyrkyttää kaikkeen XP sp3 ratkaisuks ostamani video editori ei suostu toimimaan ollenkaan ja ko ohjelman tuelta saa vastauksia miten se ohjelma toimii seiskassa ja paljon muuta ongelmaa eli odottaisin ainakin vuoden, mutta tähän nykyiseen koneeseen oli asennettuna tämä microsoftin surkea esitys käyttikseks ja vielä esim. koko koneen varmuuskopio tehdään seiskan kopio ohjelmalla?

Se mikä ei tapa se vahvistaa
    Kun olet noin fiksu niin etsippäs mulle tohon mun yli 10 vuotta palvellen skanneriin CanoScan FB630u ajuri joka toimii windows 8 järjestelmällä mun kone on Asus A75 VJ intel i7 maksan sulle heti 10€ kun löydät ja löydäthän sä kun oot niin nero. Ostin tän koneen siksi kun joudun käsittelemään videoita ja tässä olis potkua veivaamiseen mutta eka järkky oli tosiaan että edellisessä koneessa hyvin toiminut viedeoeditori ei suostunut tekemään mitään. joten uuden ostoon mikä oli taas lisää rahan menoo.

^ Vuescan. Ei kyllä tosin ole ilmainen.
    Originally posted by qwerty83:
    ^ Vuescan. Ei kyllä tosin ole ilmainen.
    Kuinka mä en muistanu tota softaa sehän rokkaa missä tahansa skannerissa. Aikas rasvanen hinta oliko 89$ kattelin Canonin uudempia lätty skannereita niin hinnat oli jotain 75€ Et en taida maksaa softasta tommosta hintaa. Mut mä lupasin kybän tolle olliboille sä löysit toimivan ratkasun kirjotan sulle privana jos haluut sen kybän viitsitkö vastata

Halvempi jos ottaa vuoden päivityksillä. Lisenssi ei kuitenkaan pitäisi "vanheta" koskaan. Mutta joo, on tuo minustakin aika sikahinnoiteltu ohjelma.

Quote:
    ei ole pelkästään yksi laite jonka ajuria win 8 ei suostu edes asentamaan tulee tyly ilmoitus tämä laite EI toimi tässä koneessa ja vaihto ehtona on vain sulje
    Btw seiskan ajurit pystyy kyllä yleensä asentamaan, mutta asennus pitää tehdä hiukan linux tyyliin "pääkäyttäjänä". Muuten kasi vain ilmoittaa, että ajuri ei ole ns. virallinen. Tuon kikan jälkeen ajuriasennus käyttäytyy kuin seiskassa.

http://10rem.net/blog/2013/01/07/instal...st-link-working
    Halvempi jos ottaa vuoden päivityksillä. Lisenssi ei kuitenkaan pitäisi "vanheta" koskaan. Mutta joo, on tuo minustakin aika sikahinnoiteltu ohjelma.

Quote:
    ei ole pelkästään yksi laite jonka ajuria win 8 ei suostu edes asentamaan tulee tyly ilmoitus tämä laite EI toimi tässä koneessa ja vaihto ehtona on vain sulje
    Btw seiskan ajurit pystyy kyllä yleensä asentamaan, mutta asennus pitää tehdä hiukan linux tyyliin "pääkäyttäjänä". Muuten kasi vain ilmoittaa, että ajuri ei ole ns. virallinen. Tuon kikan jälkeen ajuriasennus käyttäytyy kuin seiskassa.

Ongelma on se ,että mä tarviin skanneria en kopio konetta se halpis versio ei anna tehdä oikeestaan mitään valmisteluja ennen skannausta joten kaikki kuvat menee skannauksen jälkeen photoshoppiin veivattavaks mutta kiitos sulle.

Pakko myöntää, että kovin tarkasti en ole kys. ohjelmaan tutustunut henk.kohtaisesti. Eipä mitään.
    Kannattaako vai ei? Ei ole aivan helppo vastata. Minusta tuntuu, että kone nopeutui hieman. Mittauksia en ole tehnyt. Ikävä piirre on, että asennettaessa Win8 seiskan päälle, se hävittää joitakin seiskan ominaisuuksia. Tiedossa toki on, että käynnistysnappi vasemmalta alhaalta katoaa. Mutta katoaa yllättäviäkin asioita kuten pasianssi. Kaupasta saa tilalle uuden mutta se on hidas käynnistää eikä siihen saa samoja asetuksia. Pelikokemus on toisenlainen ja hidas. Muutakin ikävää on tapahtunut mutta en niitä nyt muista. Classicshellin avulla voi palauttaa entistä toiminnallisuutta.

Windows 7 oli tosi hyvä. En vaihtaisi enää, jos voisin valita.
    Kysymys oli siis WIn 8 läppärin ostamisesta
    Nuo wanhojen koneiden ongelmat on wanhojen koneiden ongelmia
    Suon uus laite toimii varmasti
    Mulla on wanha kone (4v) päivitetty Win 8 Pro 64 ja muisti 8GB ja TOIMII

Suositus: jos on fyffee niin osta kosketusnäytöllinen laite

Serkkupoika osti tonnilla markantalosta Sony Vaio Tap 20-vimpaimen
    Painava ja heikko akkukesto, mutta kertoo pelittävän mukavasti

Idea: Dellin uus 18-tuumainen All-In_one, joka on tabletti näppiksellä ja hiirellä
    Maksaa maltaita (jotain alle 1500), mutta on tupla akkukesto

Jos ei oo kiire (minun tapaukseni), niin odota Haswell-läppäreitä
    On nääs entistä parempi akunkesto kevyessä käytössä
    Jos akkukäyttö ei oo elinehto
    niin Dell myy jotain 27" hirmukokoista laitetta
    kannattaa tutustua

Lopuksi: toki seiskan ajureita löytyy wanhoihin skannereihin jne helpommin,
    mutta se ei oo mun ongelma, eikä varmaan sunkaan
    Osta suosiolla se kasi
    JA
    se toimii hyvin myös halpis-läppärillä
    vinkki: paina vasemmassa alareunassa olevaa windows näppäintä,
    niin voit vaihtaa start-ruudun ja työpöydän välillä
    &
    osta 4,95 USD hintainen (neljä egee) ModernMix Stardock'lta
    ja saat uudet ohjelmat työpöydän ikkunoihin

Quote:

tätä minäkin tarkoitin, ei ole todellakaan mahdotonta käyttää seiskan ajureita kasissa. ja joo, omasta mielestäni huono syy olla ostamatta windows8, taikka sanoa muille että se on ihan paska jos joku 10v kivikautinen tulostin ei toimi...

NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

Quote:

tätä minäkin tarkoitin, ei ole todellakaan mahdotonta käyttää seiskan ajureita kasissa. ja joo, omasta mielestäni huono syy olla ostamatta windows8, taikka sanoa muille että se on ihan paska jos joku 10v kivikautinen tulostin ei toimi...

Olet kyllä oikeassa siinä, että kyseinen ei tee käyttöjestelmästä "ihan paskaa", mutta eikö ketjun aiheena ollut ihmetellä, onko se parempi kuin windows 7 ?

Etenkin, kun ottaa huomioon, että joku 10 vuotta vanha paska on oman kokemuksen mukaan huomattavasti parempi tulostin, kun uusi kiinassa valmistettu halpa "ikuinen nälkä" periaatteen romu, jollainen ei yleensä edes tulosta ensimmäistä patruunaansa loppuun asti.

Myönnän, että 8:sinkin suhteen itseäkin vituttaa, kun löytyy aina näitä "esson-baari" tietäjiä, jotka ovat kokeilematta vähintään jumalan asteella tietämyksessä, joka ikinen kerta, kun jotain uutta ilmestyy. Näiden miesten historia on pitkä ja laaja, samanlaiset juntit tiesivät 85-vuonnakin, että w124 on heikoin ja huonoiten tehty mersu ikinä. Mutta ei nyt sentään aleta haukkumaan niiden takia toisia, jotka faktasta valittavat.

Oma kokomukseni 8:si käyttöjärjestelmästä on enemmänkin serveripuolelta 2012:sen parista. Moni asia on kehittynyt parempaan suuntaan, mutta tuota uutta metrokäynnistä valikkoa en voi kieltää vihaamastani. Nopeampi se on ja sen huomaa etenkin kiintolevyllä olevassa koneessa. Ikkunat ovat miellyttävän näköisiä ja toimivia, vaikka värimaailmassa onkin taannuttu muisuttamaan win 2.0:llaa. ;)

Huonona puolena juurikin tämä ajuri ja sovelluspuoli. Asiat jotka ovat olleet windows 7 kansa aivan ylivoimaisia kaikkiin muihin verrattuna, ei ole tarvinnut kuin odottaa ja kaikki hoitui itsestään, kun kone haki ajurit, kuin ajurit netistä. Vai kerran kaksi jouduin itse asentelemaan. Taas 8 kanssa asiat eivät ole yhtä ruusuisesti. Sekä ajuri, että sovelluspuolella tuessa olisi vielä kehitettävää, kun puhutaa vähän vanhemmista peleistä ja vehkeistä.

Kysymys on siis mielestni vähän siitä samasta, kuin vistan ja xp:n kanssa oli aikoinaan. Jotakin menettää ja jotakin saa, ei mikään pakollinen päivitys, kumpaankaan suuntaan. Kummallakin pärjää ja kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7. toukokuu, 2013 @ 12:36
    H4X0R-X jos tässä paikassa voisi peukuttaa niin nyt olis sen peukku ylös paikka puhut täysin asiaa

Originally posted by miggoo:
    Siis eihän tässä loppujen lopuksi ole edes kovin paljoa eroa seiskaan. Itse ainankin olen tottunut tähän. Ainoa ero ns. "työpöytä" käytössä on, että ei ole sitä tuttua ja turvallista windows näppäintä. Kuitenkin jos ostat win8 läppärin, niin suosittelen lämpimästi formatointia ja win7 asentamista.
    Ihan OK tuntuinen juttu. Herää vaan kysymys että minkä takia sitten yleensä lataisin 8:n? Kun on niin vaikeaa Chromenkin kanssa.
    Originally posted by stageout:
    Originally posted by miggoo:
    Ihan OK tuntuinen juttu. Herää vaan kysymys että minkä takia sitten yleensä lataisin 8:n? Kun on niin vaikeaa Chromenkin kanssa.
    Siinähän se tuli. Olen tottunut omiin nopeisiin työrutiineihini Chromen kanssa jo vuosikaudet - joten ei ole päätä eikä häntää vaihtaa puolivillaiseen 8:iin, jossa mikään ei näytä toimivan kunnolla, lisäfyrkkaa ja Bingittelyä lukuunottamatta.
    7Pro - ja sillä siisti.
    Originally posted by demo52:
    Originally posted by migzu12:
    Välttäisin tätä pakkosyötettyä ylimainostettua win8 ainakin vielä yli vuoden ohjelmat eivä kaikki toimi kaikki vanhat laitteen voit heittää pois ei löydy ajureita tää on mun mielestä pahempi floppi kuin vista
    Ja Vista Business porisee kunnon RAM muisteilla sentään ihan hyvin. Vieläkin.
    Itse käytän mieluummin seiskaa. Kasissa en esim kansioiden taustaväriä saanut muutettua edes apuohjelmilla.

Itsellä kolme vuotta sitten kasattu kone. WIN7Ultimate pyörittää, eikä tulisi mieleenkään päivittää WIN8:iin, koska kaikki toimii kuin junan vessa, kun muistaa välillä "puhdistaa" CCleanerilla ja RegZookalla.
    Kasi ei tuo mitään uutta tähän koneeseen!
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.