Näin saat Metro-näkymän sovellukset toimimaan

Windows 8:n käyttöliittymää hallitsee vahvalla otteella Windows Phonen Metro-käyttöliittymää lainaava käynnistysvalikko ja sille suunnatut erityiset sovellukset. Monet Windows 8:n asentaneet ovat varmasti törmänneet ongelmaan, jossa nämä sovellukset eivät toimi lainkaan.

Taustalla on Microsoftin päätös rajoittaa sovellusten toiminta vain korkearesoluutioisille näytöille. Käytännössä lähes kaikki miniläppäriä käyttävät henkilöt ovat törmänneet toimimattomiin Metro-sovelluksiin.

Tähän probleemaan on kuitenkin olemassa pieni rekisterimuutokseen perustuva kiertotie.

Saadaksesi ohjelmat toimimaan pienellä näytöllä, sinun pitää painaa Win+R ja suorittaa komento "regedit" (ilman hipsuja). Etsi (Ctrl+F) rekisteristä merkintä "Display1_DownScalingSupported". Tupla klikkaa sitä ja vaihda sen arvo 0 -> 1.

Käynnistä tämän jälkeen tietokone uudelleen ja klikkaa työpöydällä hiiren oikeaa ja klikkaa "Screen resolution". Nyt sinun pitäisi pystyä rullaamaan resoluutiota natiivitarkkuutta korkeammaksi. Sovellukset näyttäisivät toimivan ainakin 1152x864-tarkkuudella.
    Ei löydy rekisteristä "Display1_DownScalingSupported"-merkintää mistään. Olen useasti kokeillut. Ei olisi mahdollista antaa tarkkaa polkua?
    Originally posted by Jontzzu:
    Ei löydy rekisteristä "Display1_DownScalingSupported"-merkintää mistään. Olen useasti kokeillut. Ei olisi mahdollista antaa tarkkaa polkua?

Polku on:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
    Mietinkin, että aika vähän on toiminnallisuutta tarjolla tosta valikosta.
    Originally posted by Jontzzu:
    Kirjoita siihen etsi-kenttään vaikka tuo display1 ja älä etsi muuta kuin avainta.

Jikki
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.