ASUS asentaa Ubuntun kolmeen miniläppäriin

uutinen julkaistu:6 kesäkuuta, 2011

ASUS on kertonut tuovansa piakkoin myyntiin kolme Eee PC -mallia, joihin on esiasennettu Ubuntu-linux. Linux ei ole uusi asia ASUSin miniläppäreissä, sillä koko miniläppäribuumin aloittaneet ensimmäiset Eee PC -mallit tulivat markkinoille Xandros-nimisellä linux-jakelulla varustettuna. Ubuntun 10.10 versio tulee löytymään Eee PC 1001PXD-, 1011PX- ja 1015PX-mallien sisuksista. Ensimmäisten ...

Lue uutinen kokonaisuudessaan
    Hyvä! Siis ainakin kolme Ubuntu-läppäriä tiedossa asukselta plus se yksi MeeGo-läppäri.

Voisi nuo Asuksen laitteet murentaa hieman Microsoftin Windowsin valta-asemaa, ainakin miniläppäreissä. Sitten kuhan asentasivat ton Ubuntun "oikeisiin" kunnon läppäreihin.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi
    Quote:
    Yksi syistä hieman vanhemman version käyttämiseen saattaa kuitenkin olla se, että uudemmassa 11.04 Natty Narwahl -versiossa käytetään Unity-nimistä työpöytäympäristöä, joka saattaa vaatia Windows-maailmaan tottuneelta enemmän sulattelua kuin perinteinen Gnomen käyttöliittymä.
    Unityä käytetään jo 10.10:n netbook editionissa, joten se ei varmasti syynä ole.
    Monelle syynä karsastaa linuxia on, että "se ei ole windows". Se on erilainen, eihän sitä voi käyttää, kun on totuttu siihen toiseen... Tämän kautta saadaan mahdollisesti suurempi määrä ihmisiä kokeilemaan vaihtoehtoisia systeemejä, mikä on tietysti hyvä juttu.

Itse järkytyin kuinka toimimaton Windows 7 Starter oli. Aivan liian raskas miniläppäriin ja voi niitä järkyttäviä rajoituksia. Oli suorastaan pakko asentaa linuxia tilalle (itse päädyin Joli OS:n käyttöön).
    Hienoa.. Itse tosin luovuin Ubuntun käytöstä koska petyin tuoreimpaan jakeluun Unityn osalta. Tokihan vanhan Gnomen saa takasin yksinkertaisesti valitsemalla Ubuntu classic, mutta olin jo päättänyt vaihtaa distroa. Nykyisin läppärillä rullaa Arch Linux.

---MoZar---
    Joo eipä se ainakaan huonompaan suuntaan voi tosta Windows 7 starterista mennä...
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.