AMD aikoo tuoda OpenGL:lle osan Mantle-optimoinneista

uutinen julkaistu:7 lokakuuta, 2013

AMD julkisti vastikään aikeensa tuoda uuden ohjelmointirajapinnan DirectX:n ja OpenGL:n rinnalle. Mantle API antaa kehittäjille entistä paremman pääsyn AMD:n GCN-arkkitehtuurin saloihin, mikä ei ole ollut toistaiseksi mahdollista DirectX:n ja OpenGL:n korkeamman tason rajapinnoilla. Uusimpien tietojen mukaan AMD aikoo kuitenkin tuoda osan uusista optimoinneista tarjolle myös OpenGL:n laajennusten ...

Lue uutinen kokonaisuudessaan
  • #1
    Tarvitseeko tuo OpenGL päivitys rautapuolelta (Uusi OpenGL versio) tuen vai onko tulossa parannuksia myös vanhempien korttien suorituskykyyn.
  • #2
    Mantle-pohjaiset optimoinnit toimivat vain GCN pohjaisissa korteissa. Eli ne hyädyntävät tarkemmin uusien GCN pohjaisten korttien ominaisuuksien käyttöä. Kyse on juuri aivan tiettyyn rautaan perustuvien laitteiden hyvin lähelle rautatasoa perustuvasta optimoinnista, joten tällä ei mitään vaikutusta vanhempiin (tai toisaalta uudempiin kortteihin), jotka eivät perustu GCN arkkitehtuuriin.

    Mutta hyvä kuulla, että tuki siirtyy enemmissä määrin OpenGL suuntaan. Helpottaa ohjelmoijien työtä.
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8. lokakuu, 2013 @ 23:00
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.