AMD: Moniydinsuorittimista vihdoin iloa PC-pelaamisessa

uutinen julkaistu:24 maaliskuuta, 2015

Pelikehittäjä Stardockin perustaja ja toimitusjohtaja Brad Wardell nosti viime viikolla puheenaiheeksi moniytimisten suorittimien hyödyntämättömän potentiaali pelaamisessa. Wardellin mukaan DirectX -rajapinta on tähän asti käytännössä estänyt moniytimisten suorittimien täysipainoisen hyödyntämisen pelaamisessa, koska vain yksi suoritinydin voi keskustella samanaikaisesti grafiikkaohjaimen ...

Lue uutinen kokonaisuudessaan
  • #1
    Seiska päivä lehden uutinen. Ei prossuvalmistajat huijaisi asiakkaita ostamaan vähemmän heidän tuotteitaan!
    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24. maaliskuu, 2015 @ 19:26

    Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven
  • #2
    Se että renderöintiä (tai oikeammin grafiikkarajapintakutsuja) ei voi tehdä useammalla säikeellä ei mitenkään estä tekemästä useampaa säijettä käyttäviä pelejä. Tekoäly, fysiikka, törmäystarkistukset, pelilogiikka yms. voidaan hoitaa useammalla säikeellä (tai eri säikeissä). Renderöinti on vain pieni osa peliä. Ja loppujenlopuksi monella ytimellä renderöinnistä ei kovinkaan kummosta iloa/suorituskykyparannusta (ehkä 10-25% peleissä, draw callien nopeutta testaavat api benchmarkit on sitten toinen juttu), kun kuitenki itse renderöinnin hoitaa näytönohjain, ja näytönohjain on myös yleensä se pullonkaula.
  • #3
    Amd voisi nyt hybridi ja kevytkannettavissa menestyä kun dirextx 12 hyödyttää eniten kun amd ollut neliytimisiä mutta per ydin teho ollut alhainen mutta nyt voisi carrizo pystyä haastamaankin uudemmissa peleissä broadwelliä koska integroitu on paljon parempi amd huippumalleissa ja syy miksi intelin u sarja on paremmin pelejä pyörittänyt on juurikin se että intelin prosessori paljon tehokkaampi kahdella ytimellä ja kohtuullinen integroitu näytönohjain mutta nyt jos prosessorista saadaan paremmin hyödynnettyä on amd paremmasta näytönohjaimesta suurta etua.


  • #4
    Originally posted by tataka:
    Amd voisi nyt hybridi ja kevytkannettavissa menestyä kun dirextx 12 hyödyttää eniten kun amd ollut neliytimisiä mutta per ydin teho ollut alhainen mutta nyt voisi carrizo pystyä haastamaankin uudemmissa peleissä broadwelliä koska integroitu on paljon parempi amd huippumalleissa ja syy miksi intelin u sarja on paremmin pelejä pyörittänyt on juurikin se että intelin prosessori paljon tehokkaampi kahdella ytimellä ja kohtuullinen integroitu näytönohjain mutta nyt jos prosessorista saadaan paremmin hyödynnettyä on amd paremmasta näytönohjaimesta suurta etua.


    Uskomattoman pitkä, ja kieliopillisesti sekä sisällöltään täysin vailla järkeä oleva lause. Ei jatkoon.
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 600 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.